כל המתכונים, מתוקים
Leave a comment

על נדיבות הלב

"למרבה המזל איירתי ספרים רבים על נדיבות", כותב אקסל שפלר בספר הילדים האחרון שלו, "נדיבות".  מכשפה ידידותית שמרכיבה ברצון בעלי חיים על המטאטא שלה, ענק שמעניק את בגדיו היפים לאלה הזקוקים להם. נסיכה שמרפאת דרקון… ספרי ילדים מלאים בנדיבות. זה אחד הערכים שאנחנו המבוגרים רוצים להקנות לילדנו.
כי עולם נדיב הוא עולם טוב יותר".

לספר נדיבות תרמו איורים 38 מאיירים ומאיירות מרחבי העולם, והוא תומך בעמותת שלושה אפונים, עמותה שעוזרת לחולל שינוי בחיי פליטים בעזרת מעשים קטנים כמו לימוד שפה במדינה החדשה, מציאת מקומות עבודה מכבדים ואספקת כל מה שדרוש כדי להתחיל חיים חדשים, משמפו ומברשת שיניים ועד מציאת בית.

בימים לא ימים האלה, אחרי לילות בחדר המדרגות עם הילדים והאזעקות שבחוץ, אחרי כל הרעש והכאוס הנורא, מתגלגל לידי ספר הילדים הזה, ספר קטן על נדיבות עם רעיון מאוד פשוט. מעשים נדיבים מאירים את העולם החשוך והמפולג שלנו. כוונה טובה ורוחב לב נותנים פייט לחושך וצרות המחשבה שאנשים קיצונים גוררים אותנו אליה. אנחנו לא רוצים לשנוא. אנחנו לא רוצים לריב. אנחנו רוצים עולם שקט וחומל ואוהב. מלחמות החושך והשנאה והפילוג שייכות לעולם ישן. העתיד שלנו ושל ילדנו לא צריך להיות דומה. הם וגם אנחנו יכולים לזכות לחיות בעולם מואר יותר, שיוויוני, חומל. עולם שבו אנשים מאירים פנים זה לזה.

תחשבו מה יקרה אם המון אנשים יהיו נדיבים. זה לא בהכרח אומר לעשות מעשים גדולים. אם המון אנשים  יתנהגו ברוחב לב במקום ההפך, הם לא ירגישו צורך להגן ולהלחם על כל דבר.
נדיבות היא לא רק לתת בלי לרצות תמורה. נדיבות היא גם טון דיבור שבא בטוב, בלב פתוח, ולא מנקודת מוצא שמישהו בא לחמוס לך משהו. נדיבות היא לשתף, למסור, לתת, לעזור. וגם סתם לחייך.
בשנה האחרונה היו אנשים עם נדיבות עצומה שעשו מעשים נהדרים, ולמולם היו אנשים עם חושך גדול שגזלו מכל אחד מאיתנו פיסה של חופש כשהחליטו להתנהג בצורה כל כך אלימה ומבזה.

אני חושבת הרבה על מה זה אומר להיות נדיב. תמיד אמרתי לעצמי, כשיהיה לי מלא כסף אני אתרום ואעזור.
אבל אני מבינה שנדיבות היא מעשים קטנים שאינם בהכרח הירואים או כוללים מבצעים גדולים. לא מזמן הכרתי שכנה שתורמת צעצועים לילדי פליטים. מידי פעם הילדים שלי מכינים שק גדול של צעצועים מכובסים ונקיים למסור הלאה. אנחנו עולים אליה במדרגות ומניחים ליד דלתה את הצעצועים והם נפרדים מהם יפה.
אחר כך היא מוסרת לנו תודה מהילדים, וזה ממלא אותנו שמחה עצומה.
בספר נדיבות יש המון דרכים מתוקות שהן לגמרי לא רק בשביל ילדים על איך להיות נדיב במעשים קטנים, כמו למלא צנצנת בגולות וכפתורים בכל פעם שעושים מעשה נדיב. זה באמת מאיר את העולם. האורות הקטנים האלו מלמדים אותנו ואת ילדנו איך לא לחשוב שלוקחים לנו, איך לא להלחם כנקודת מוצא ובמקום זה לפנות מקום. להשתמש בכוח חיובי על כוח שלילי.
חוק טבע- האור מנצח. כשאנחנו מלמדים את עצמנו שנדיבות לא לוקחת מאיתנו דבר, אנחנו מגדילים את הכוח העדין והעוצמתי הזה.

דברים שהחלטתי בזמן האחרון. להיות יותר נדיבה גם לעצמי. ומה זה אומר להיות נדיב גם לעצמנו. לעגל את הפינות בשביל עצמנו. לדבר אל עצמנו ואל אחרים ביותר אהדה. בלב יותר פתוח ופחות חשדני. זה דורש אימון. אבל אני מוצאת את זה מאוד משתלם.
מאז שהחלטתי שהמפתח ליחסים שלי העסקיים או האישיים מתחיל בנדיבות, אני מתקנת לאורך הדרך את הכוונה, את הטון, את מה שאני נותנת. וכמו חוקי הטבע שתמיד עובדים- אני מקבלת הרבה יותר בחזרה.
זה מדהים. וזה כל כך כיף.

"לפעמים נראה שאנחנו פשוט עסוקים מיד או חסרי אונים כי נדמה לנו שמה שנעשה במילא לא יועיל. העולם נראה היום מפולג מתמיד, אבל אני מאמין באמונה שלמה שרק בעזרת נדיבות, רוחב לב, פתיחות וחמלה נוכל ליצור עולם שלו ומגשג למען הדורות הבאים." אקסל שפלר, מאייר

וכמה שזה נכון.

…………………………………………………………………………………………………………………………………

מורינגה- העץ הנדיב
אם מדברים על נדיבות זהו אחד הצמחים הנדיבים והמיטיבים בטבע. צמח 300 המחלות, מרפא על.
המורינגה היא סופר פוד רב עוצמה, מכילה מגוון עצום של רכיבים תזונתיים חיוניים לגוף האדם וזמינים מיידית לספק אנרגיה מרגע כניסתם לגוף. המורינגה משמשת כמולטי ויטמין, מולטי מינרל, מכילה אומגה 3,6,9, כ- 18 חומצות אמינו חיוניות, 46 אנטי אוקסידנטים החזקים בטבע, 36 מרכיבים אנטי דלקתיים טבעיים, רכיבים אנטי בקטריאלים ועוד…צמח המורינגה מסוגל לסייע לאיזון בלוטת התריס, הורדה בסוכרת, כולסטרול ולחץ דם, פעילות אנטי דלקתית עוצמתית בדלקות מכל הסוגים ובעיקר בדלקות פרקים (כולל גאוט), היא מסייעת במניעת בריחת סידן מהגוף ולכן מסייעת לאוטאופורוזיס, משככת כאבים, מעכבת תהליכי הזדקנות ובלות מטפלת בהאטת הזדקנות העור, פיגמנטציה וטיפול באקנה ופצעונים. מסייעת לבעיות עיכול (בעיקר לעצירות), עודף משקל, ניקוי רעלים מהגוף  ומתן אנרגיה, כוחות וחיוניות. היא מעולה למניקות, מגבירה את כמות חלב האם ומשבח את איכותו.

כדורי אנרגיה מורינגה
לאבקת מורינגה יש טעם קצת של אצות או עלים, אבל כשמשלבים אותה בשייק או בכדורי אנרגיה לא מרגישים את הטעם בכלל. מה שכן מרגישים זה כדורי אנרגיה סופר טעימים שנהדרים לפני אימון או ליד קפה ואי אפשר להפסיק לנשנש. והיי, על הדרך קיבלתם סופר- כוח בלי להתאמץ!

3 תמר מג'הול
כפית גדושה מורינגה
2 כפות קוקוס יבש ועוד לגלגול
כף זרעי צ'יה
2 כפות זרעי דלעת
כף חמאת שקדים
חצי כפית קינמון
חופן אגוזי מלך

טוחנים לבצק רך תמרים, קוקוס יבש, צ'יה, זרעי דלעת, חמאת שקדים וקינמון. מגלגלים לכדור עם חצי אגוז מלך בפנים וקוקוס יבש מבחוץ. שומרים בצנצנת אטומה.

מגנום מורינגה קוקוס
הדרך הכי כיפית לאכול סופר פוד בעונה הזאת היא בארטיק. אפשר להשתגע עם מלא טעמים, וכמה שיותר משוגע ככה יותר טעים.

כוס חלב קוקוס בקרטון 100% ללא תוספים
1 גביע יוגורט ביו
2 בננות
כף גדושה דבש
1 כפית גדושה אבקת מורינגה
1/2 כפית ספירולינה כחולה (לא חובה)

לציפוי
חצי חבילת שוקולד מריר
1 כף שמן קוקוס
2 כפות חלב שקדים / שיבולת
כף שבבי שקדים קלויים,
כף קוקוס קלוי

בבלנדר טוחנים חלב קוקוס, יוגורט, בננות, דבש ומורינגה. טועמים ומוסיפים מתוק אם רוצים.
מעבירים לתבנית ארטיקים ומקפיאים. כשהארטיקים קפואים ממיסים בסיר כפול שוקולד. מסירים מהאש ובוחשים פנימה שמן קוקוס וחלב. מחלצים את הארטיקים ומניחים על צלחת, מזלפים שוקולד נמס מעלים ומפזרים שקדים וקוקוס. מקפיאים לעוד חצי שעה או אוכלים מייד. שומרים בכלי אטום במקפיא.

שמן מורינגה
שמן פלא כל יכול, אורגני וטהור המופק בכבישה קרה מזרעי מורינגה אורגנים.
עשיר בנוגדי חימצון המעכבים תהליכי הזדקנות, נספג בקלות, מרגיע, מרכך ומזין, מעניק לחות לתאי העור, מנקה את הנקבוביות ומשמש כטיפול יעיל לאנטי-אייג'ינג. השמן מטפל בעור חסר חיות וברק, עור נפול ש"נכנע" לכוח המשיכה, כתמים ופיגמנטציה כתוצאה מהריונות, שמש, או תזונה לא נכונה.
שימוש קבוע בבוקר ובערב מביא לעור פנים שנראה חי, קורן ומתוח יותר, מרפא במהירות יובש וגירויים ופותר בעיות עור שנראה שלא ניתן לרפאם. הוא טוב גם לכאבי אוזניים וגרון, כוויות ופצעים, וממש חובה בכל בית.

10% הנחה על שמן מורינגה וכל המוצרים הנפלאים של ספירולינה פול לייף
בהזנת קוד קופון hila10

שבת שלום:)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *